ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ПРО РОБОТУ ВЧИТЕЛЯ ЛОГОПЕДА

            Деякі батьки, на щастя, навіть і не знають навіщо потрібен логопед в дитячому садку. А батькам дітей, які мають мовленнєві порушення, доводиться познайомитися з наукою логопедією і тісно співпрацювати з вчителем-логопедом. Які ж завдання виконує вчитель - логопед в дитячому садку і яку логопедичну роботу проводить?

Коли слід звертатись до логопеда:

- якщо у дитини не з’явилось мовлення до 2 років  або словник налічує не більше 10 слів;

- коли дитина в 4 роки не вимовляє або неправильно вимовляє звуки;

- коли дитина повторює перші звуки, склади багато разів (заїкається);

- якщо дитина не запам’ятовує віршики, не може переказати казку, порушує структуру слів.

        Завдання вчителя - логопеда у закладі дошкільної освіти:

- усунення різних мовленнєвих порушень дітей;

- створення єдиного корекційно - навчального простору;

- пропаганда логопедичних знань серед батьків, педагогів;

- інтегрування зусиль педагогів, дітей та батьків з метою корекції мовленнєвих порушень;

- створення  предметно-розвивального середовища, яке стимулює мовленнєвий і особистісний розвиток дитини.

         Завдання логопедичної роботи з дітьми дошкільного віку, що мають недоліки мовленнєвого розвитку:

- розвиток рухливості органів артикуляційного апарату;

- розвиток фонематичних процесів;

- розвиток дрібної моторики;

- усунення вад звуковимови;

- збагачення словникового запасу;

- вдосконалення граматичної сторони мовлення;

- підготовка до навчання грамоти.

        Форми роботи:

- фронтальні логопедичні заняття;

- індивідуальні логопедичні заняття;

- групова та індивідуальна робота з дітьми.

       Форми взаємодії з батьками:

       1. Батьківські збори. Проводяться у вересні, січні, травні. На зборах вчитель-логопед знайомить батьків з нормативними документами, програмами, з досягненнями дітей та труднощами у корекційному процесі.

      2. Індивідуальні консультації вчителя-логопеда. В ході  яких батькам надаються індивідуальні поради щодо поліпшення мови або розвитку пізнавальних (психічних) процесів дитини.

      3. Поради логопеда в інформаційному осередку,  які складаються з різноманітних  консультацій, порад, рекомендацій з матеріалів для практичного використання вдома та під час занять з дітьми.

     4. Анкетування батьків дозволяє уточнити стан їх зацікавленості у розвитку дитини, визначити їх потреби, з'ясувати чи задоволені вони корекційним процесом.

     5. "Домашні логопедичні зошити", які складені для індивідуальної роботи з дітьми. Вони допомагають батькам закріпити набуті дитиною мовні навички та вміння, а логопеду здійснити аналіз розвитку кожної дитини і налагодити тісний взаємозв'язок між учасниками корекційного процесу.