ЗВІТ

про виконання Стратегії розвитку ЗДО №8 на 2023-2027 роки у 2023 році

 

Проєктна потужність ЗДО №8 становить 224 місця. У 2023-2024 н.р. функціонує 8 груп (в тому числі 5 інклюзивних груп для дітей з особливими освітніми потребами): 2 групи раннього віку, 5 груп дошкільного віку та 1 перший клас. Фактична мережа становить 150 дітей. Заклад працює за п’ятиденним режимом роботи з 07.00 до 19.00 години (7 груп за 10,5 годинним режимом, 1 - за 12-ти годинним режимом). 

Кількість працівників ЗДО №8 – 62, з них – 29 педагогів.

Тип закладу – центр розвитку дитини відповідно до Статуту закладу дошкільної освіти №8 «Золотий ключик» Нетішинської міської ради (нова редакція), затвердженого рішенням Нетішинської міської ради від 23.04.2021 р. №8/453.

Реалізація Базового компонента дошкільної освіти забезпечується Програмами розвитку «Українське дошкілля», «Я у Світі», «Впевнений старт», «Стежинки у Всесвіт», в інклюзивних групах відповідно до Програм розвитку та корекційних Програм: програми розвитку дітей дошкільного віку з аутизмом «Розквіт», із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років «Віконечко» та за індивідуальними програмами розвитку, складеними на кожну дитину. Освітній процес організовується на основі освітньої програми, схваленого та затвердженого плану роботи на навчальний рік.

Самооцінювання освітніх та управлінських процесів у 2022-2023 н.р. проводилося за  напрямом внутрішньої системи забезпечення якості освіти «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти». Результат - високий рівень (3,81 б.).

 

Стратегічна ціль 1. Створення умов для надання якісної освіти

Операційна ціль 1.1. Реалізація Базового компоненту дошкільної освіти

Завдання 1.1.1. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею різних компетентностей

Зміст заходу

Відповідальні за виконання

Ресурси

Відмітка про виконання

фінансові (грн.)

людські

 

1. Здійснення освітнього процесу за програмами, затвердженими МОНУ

Педагоги закладу

-

-

Освітній процес здійснюється за програмами «Українське дошкілля», «Я у Світі», «Впевнений старт», «Стежинки у Всесвіт»

2. Реалізація варіативного складника Базового компоненту через організацію гуртків «Шахи», «Комп’ютерна грамота», «Мовлення дитини. Основи грамоти»

Педагоги закладу

-

-

Функціонує гурток «Шахи»

3. Розробка системи завдань із зв’язного мовлення з дітьми дошкільного віку відповідно до блочного планування

Педагоги груп дошкільного віку

-

-

В стані розробки

4. Використання ІКТ у роботі з дітьми дошкільного віку

Педагоги закладу

-

-

Усі педагоги закладу використовують

5. Проведення щорічних акцій та тематичних тижнів щодо формування в усіх учасників освітнього процесу навичок, орієнтованих на сталий розвиток

Директор,

вихователь-методист

-

-

Акції «Посади дерево», «Чисте довкілля»

Тиждень з Афлатуном

День землі, День води

Виставка новорічних іграшок з покидькового матеріалу

6. Організація та проведення гурткової роботи з соціально-фінансової грамотності

Педагоги груп молодшого та середнього віку

-

-

Організовано роботу гуртка «Чомучки» в групах молодшого дошкільного віку

7. Проведення тематичного тижня з Афлатуном (щорічно в березні)

Педагоги груп дошкільного віку

-

-

Проведено

8. Вивчення альтернативної програми формування культури інженерного мислення в дітей передшкільного віку «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт» через різні форми методичної роботи

Вихователь-методист, педагоги

-

-

Проблемний семінар «Комплексна освітня програма для дітей раннього та передшкільного віку «Стежинки у Всесвіт» - структура програми

Зміст програми для дітей другого та четвертого року життя – освітні напрями»

9. Впровадження альтернативної програми формування культури інженерного мислення в дітей передшкільного віку «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт»

Педагоги молодшого дошкільного віку

-

-

Впроваджується у групі молодшого дошкільного віку №8

10. Утримання додаткової штатної одиниці бухгалтера

Директор

111782,00

-

Відповідно до рішення 32 сесії Нетішинської міської ради VІІІ скликання від 23.12.2022 р. №32/1584

11. Утримання додаткової штатної одиниці вчителя-логопеда

Директор

140172,00

-

Відповідно до рішення 32 сесії Нетішинської міської ради VІІІ скликання від 23.12.2022 р. №32/1584

Завдання 1.1.2. Формування соціально-громадянської компетентності

1. Організація та проведення заходів з усіма учасниками освітнього процесу з національно-патріотичного виховання, формування любові до рідного краю, історії, культури й традицій свого народу

Вихователь-методист

-

-

Педрада «Українські традиції як засіб формування в дітей патріотизму та відчуття приналежності до своєї країни»

Семінари-практикуми «Особливості виховання патріотизму у дошкільників», «Патріотичне виховання дошкільників засобами інтегрованої освітньої діяльності»

Тематичні заняття в усіх вікових групах

Розвага «Андріївські вечорниці» в групах старшого дошкільного віку №№5,10

Фізкультурне свято «Ми козацького роду діти»

1.    Розроблення методичних рекомендацій щодо оформлення національних куточків у групах закладу

Вихователь-методист

-

Вихователь-методист

Розроблено і надано педагогам

2.    Організація та проведення благодійних акцій, акцій до відзначення державних свят

Учасники освітнього процесу

-

-

«Солодкий подарунок солдату»

«Підтримай здоров’я захисника»

«Долучись до доброї справи»

«Смаколики воїнам ЗСУ»

3.    Проведення тематичних екскурсій до історичних об’єктів, краєзнавчого музею

Педагоги дошкільних груп

-

-

У групах старшого дошкільного віку організовувалися екскурсії в краєзнавчий музей, до Алеї Слави

Операційна ціль 1.2. Створення ігрового предметно-розвивального середовища

Завдання 1.2.1. Облаштування безпечного, сучасного, динамічного ігрового простору в групових приміщеннях

1. Оновлення предметно-розвивального середовища дидактичними, ігровими матеріалами та посібниками відповідно до Примірного переліку ігрового та дидактичного обладнання в ЗДО

Директор, вихователь-методист, педагоги

20357,59

-

Благодійна допомога від ЮНІСЕФу

2. Створення умов для ігор з піском та водою

Педагоги груп раннього віку

-

-

Виготовлені пісочниці (ящики з піском) власноруч в групах раннього віку

В усіх групах створені умови для ігор з водою

3. Оновлення куточків усамітнення в групових приміщеннях

Педагоги закладу

-

-

Оновлено, в групі середнього дошкільного віку №7 створено новий

Завдання 1.2.2. Облаштування безпечного, сучасного, розвивального простору на території ЗДО

1. Облаштування городу

Педагоги груп середнього та старшого віку

-

-

Облаштовано у внутрішньому дворику ЗДО

Операційна ціль 1.3. Формування інклюзивного освітнього простору

Завдання 1.3.1. Забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП

1. Співпраця з Інклюзивно-ресурсним центром, залучення його фахівців до розроблення індивідуальних програм розвитку, консультацій педагогів закладу для надання якісного психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП

Директор,

вихователь-методист

-

-

ЗДО №8 постійно співпрацює з Інклюзивно-ресурсним центром, залучає його фахівців до розроблення індивідуальних програм розвитку, консультацій педагогів закладу для надання якісного психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами

2. Налагодження зв’язків з родинами вихованців з ООП, залучення їх до команди фахівців з розроблення індивідуальної програми розвитку та іншої необхідної підтримки під час освітнього процесу

Учасники освітнього процесу

-

-

У ЗДО №8 налагоджений тісний зв’язок з родинами вихованців з ООП. Батьки запрошуються на кожне засідання Команди фахівців з розроблення індивідуальної програми розвитку та іншої необхідної підтримки під час освітнього процесу

3. Забезпечення системної організаційно-методичної та роз’яснювальної роботи серед працівників щодо забезпечення права на освіту дітям з особливими потребами

Директор,

вихователь-методист, педагоги

-

-

Пам’ятка «Безпека дитини з особливими освітніми потребами в умовах війни»

Консультація «Як працювати з дітьми ООП, для створення сприятливих умов в адаптаційний період»

4. Надання додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг) дітям з ООП

Фахівці для надання послуг

71134,30

Субвенційні кошти

-

Додаткові психолого-педагогічні і корекційно-розвиткові заняття (послуги) дітям з ООП надавали за ЦПУ вчитель-логопед Ольга Плісак та практичний психолог Марина Сухозанет

Завдання 1.3.2. Забезпечення безпечного розвивального середовища

1. Створення в інклюзивних групах куточків з ігровим, дидактичним матеріалом для індивідуальної роботи з дітьми з ООП

Директор,

педагоги інклюзивних груп

-

-

Куточки з ігровим, дидактичним матеріалом для індивідуальної роботи з дітьми з ООП створені

 

2. Поповнення ресурсної кімнати спеціальним обладнанням та матеріалами відповідно до вимог

Директор

-

-

Ресурсна кімната у ЗДО №8 облаштована спеціальним обладнанням та матеріалами відповідно до вимог. Субвенційні кошти у 2023 році не виділялись

Операційна ціль 1.4. Створення умов для фізичного розвитку та зміцнення здоров¢я здобувачів дошкільної освіти

Завдання 1.4.1. Формування здоров¢язбережувального середовища

1. Забезпечення належного стану медичного обслуговування вихованців

Сестри медичні старші

-

-

Медичне обслуговування здійснюється належним чином сестрами медичними старшими Аліною Черняк та Анною Мандебурою

2. Впровадження в практику роботи здоров¢язбережувальних технологій

Інструктор з фізкультури, педагоги закладу

-

-

Піскотерапія, пальчикова гімнастика (вихователі)

Казкова фізкультура за М.Єфименко, дихальна гімнастика (інструктор з фізкультури)

3. Систематичне здійснення медико-педагогічного контролю за фізичним розвитком дітей

Вихователь-методист,

сестри медичні старші

-

-

Медико-педагогічний контроль за фізичним розвитком дітей здійснюється у групах молодшого, середнього, старшого дошкільного віку та фіксується у журналі медико-педагогічного  контролю двічі на рік – на початку і в кінці навчального року

4. Розробка плану заходів проведення тематичних Днів здоров¢я на кожну вікову групу

Проблемна група

-

-

В стані розробки

5. Проведення Днів здоров¢я (щомісячно в останній день) та Тижнів здоров¢я (щоквартально)

Педагоги закладу

-

-

Проводяться Дні здоров¢я щомісячно в останній день та Тижні здоров¢я щоквартально

Завдання 1.4.2. Створення умов для якісного харчування

1. Харчування дітей здійснювати відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021р. №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», вимог санітарного законодавства

Директор,

сестра медична з дієтичного харчування

-

-

Харчування дітей в ЗДО №8 здійснюється відповідно до постанови КМУ від 24.03.2021 р. №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», вимог санітарного законодавства

Відповідальною особою за організацію харчування є сестра медична з дієтичного харчування Анна Мандебура

2. Дотримання виконання натуральних норм харчування

Сестра медична з дієтичного харчування

-

-

Виконання натуральних норм харчування у 2023 році:

- 1-4 роки – 77,2%;

- 4-6 (7) років – 84,0%;

- середній показник – 80,6%.

Стратегічна ціль 2. Фахова діяльність педагогічних працівників

Операційна ціль 2.1. Підвищення рівня професійності та майстерності педагогічних працівників

Завдання 2.1.1. Створення атмосфери академічної доброчесності в  освітньому закладі

1. Створення Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу

Директор, педагоги

-

-

Наказом по ЗДО від 26.12.2023 р. №164 введено в дію Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу, розміщено на сайті

2. Дотримання принципів академічної доброчесності відповідно до своєї компетенції

Усі учасники освітнього процесу

-

-

Усі учасники освітнього процесу дотримуються принципів академічної доброчесності відповідно до своєї компетенції

3. При прийомі на роботу знайомити педпрацівників з  Положенням про академічну доброчесність учасників освітнього процесу

Директор

-

-

При прийомі на роботу директор знайомить педагогічних працівників з  Положенням про академічну доброчесність учасників освітнього процесу (Лист ознайомлення)

4. Дотримання норм та правил цитування, використання чужої інтелектуальної праці при підготовці статей до друку, посібників, проєктів

Педагоги

-

-

Педагоги дотримуються

5. Розгляд підготовлених  до  друку методичних матеріалів педагогів на  засіданнях  методичної  ради  закладу з метою виявлення використання чужої інтелектуальної праці, видання чужих методичних розробок за свої

Члени методичної ради

-

-

Розглядається на засіданнях педагогічної ради

6. Врахування рівня дотримання норм та принципів академічної доброчесності педагогами під час атестації

Члени атестаційної комісії

-

-

Враховується

Завдання 2.1.2. Створення комфортних умов для професійного зростання та розкриття творчого потенціалу кожного педагогічного працівника

1. Забезпечення умов для професійного самовдосконалення педагогічних працівників

Директор, вихователь-методист

-

-

Забезпечується

Проведена педгодина «Як організувати роботу над темою самоосвіти»

2. Організація співпраці з установами та закладами України, що надають освітні послуги з підвищення кваліфікації

Директор, вихователь-методист

-

-

Співпраця з Хмельницьким обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти та ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти»

3. Вивчення, узагальнення та впровадження досвіду роботи найкращих педагогічних працівників закладу освіти

Директор, вихователь-методист, педагоги

-

-

1. Розпочато вивчення педагогічного досвіду вихователів:

- Олени Ознамець «Мнемотехніка як засіб розвитку мовлення дітей дошкільного віку»

- Наталії Бортнік «Національно-патріотичне виховання дітей дошкільного віку засобами усної народної творчості»

Анни Морозюк «Використання LEGO у роботі з дітьми дошкільного віку» 

2. Узагальнено досвід Оксани Ємельянової, вихователя, з проблеми «Адаптація дітей раннього віку до закладу дошкільної освіти. Школа «У садочок з мамою»»

4. Залучення педагогічних працівників до участі у фахових та методичних заходах Всеукраїнського та обласного рівнів

Директор,  вихователь-методист

-

-

Участь педагогів ЗДО №8 у 2023 році:

- конкурси (обласний – 1, всеукраїнський – 3)

- друк (обласний – 6, всеукраїнський – 5, міжнародний - 2)

- семінари, конференції (міський - 1, всеукраїнський -3)

5. Створення умов для оволодіння педагогами інноваційними методиками та технологіями навчання

Вихователь-методист

-

-

- проведено педраду «Нові підходи до організації освітнього процесу, підвищення якості освіти»;

- оформлено у методичному кабінеті папку з анотаціями до інноваційних технологій та методик

6. Організація і проведення різноманітних методичних заходів для педагогічних працівників, використання інтерактивних форм роботи з педагогами

Вихователь-методист

-

-

- семінари-практикуми «Інноваційні технології як засіб підвищення якості освітнього процесу», «Використання здоров’язбережувальних технологій, вправ на розвиток емоційної сфери та зняття психологічного напруження», «Виховання дошкільників на основі цінностей українського народу»

- проблемний семінар «Реалізація завдань Базового компонента дошкільної освіти через впровадження комплексних програм»

- тренінги «Як знайти ресурс під час війни», «Дошкільникам – освіта  для сталого розвитку»

- воркшоп «Картина, що розмовляє»

- педгодини «Як організувати роботу над темою самоосвіти», «Як планувати самоосвітню взаємодію з дітьми», «Підготовка до святкових ранків: яких вимог дотримуватись»

7. Забезпечення обов’язкового проходження педагогами курсової підготовки у міжатестаційний період відповідно до перспективного плану

Директор, педагоги закладу

-

-

Курсову підготовку пройшли Оксана Ємельянова, Світлана Зелінська, Оксана Вітвіцька, вихователі, Тетяна Сакова, асистент вихователя

8. Створення умов для систематичного поповнення та використання педагогами закладу методичного фонду літератури, методичних матеріалів, інтернет-ресурсів

Вихователь-методист

-

-

Використовується наявна в методичному кабінеті

9. Моніторинг якості професійної діяльності педагогів закладу (діагностичні карти, анкетування, тестування)

Вихователь-методист

-

-

Систематично проводиться анкетування, тестування педагогів

Операційна ціль 2.2. Педагогіка партнерства

Завдання 2.2.1. Налагодження співпраці з батьками з питань розвитку, навчання і виховання дітей

1. Функціонування ресурсного центру для батьків «Родинне тепло» (відповідно до плану)

Вихователь-методист, практичний психолог

-

-

Функціонує, керівник практичний психолог Марина Сухозанет

2. Фукціонування адаптаційної групи для дітей раннього віку «У садочок з мамою» (за відсутності карантину)

Вихователь-методист,  практичний психолог

-

-

Функціонує, керівник вихователь Оксана Ємельянова

3. Проведення Днів батьківського самоврядування

Вихователь-методист, педагоги

-

-

Не проводиться, у зв’язку з воєнним станом

4. Залучення батьків до участі в освітньому процесі, розвагах, святах

Педагоги закладу

-

-

У зв’язку з воєнним станом участь батьків в освітньому процесі, розвагах, святах обмежена

5. Проведення батьківських зборів з використанням нетрадиційних форм роботи

Педагоги закладу

-

-

Місце дитячої книги у сім’ї (середній дошк. вік)

Інноваційні методи залучення батьків до освітнього процесу (нетворкінг) (ранній вік)

6. Комунікація з батьками через онлайн-сервіси, соціальні мережі, електронні платформи

Педагоги закладу

-

-

Групові вайбер-групи, веб-сайт закладу, сторінка «Незабутні події Золотого ключика» у соціальній мережі Фейсбук.

7. Моніторингові дослідження рівня задоволеності батьків якістю надання освітніх послуг

Директор

-

-

Самооцінювання управлінських процесів за   напрямом ВСЯО «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти»

8. Залучення батьків до оформлення ландшафтного дизайну території ЗДО

Директор, педагоги закладу

-

-

Залучаються до акцій, які проводяться в ЗДО «Посади дерево», «Облаштуй квітник»

Стратегічна ціль 3. Управлінські процеси закладу дошкільної освіти

Операційна ціль 3.1. Створення якісної системи управлінської діяльності

Завдання 3.1.1. Кадрова політика

1. Формування штату закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису

Директор

-

-

Прийнято на роботу 4 педагоги з вищою освітою

2. Забезпечення достатнього рівня володіння педагогічними працівниками інноваційних технологій та впровадження їх  в освітній процес

Вихователь-методист

-

-

Впроваджуються інноваційні технології «Блоки Дьєнеша», «Кольорові палички Кюїзенера», «Безмежний світ з LEGO», сендплей, мнемотехніка, прийом ССС, педагогічна концепція Карла Орфа, здоров’язбережувальні технології, са-фі-данс,

розроблено на навчальний рік перспективні плани

3. Створення умов для постійного підвищення кваліфікації, участі педагогів у експериментальній діяльності

Директор

-

-

Створені, наявна інтерактивна дошка, обладнано робоче місце для педагогів з ноутбуком та принтером

4. Здійснення атестації педагогічних працівників відповідно до Типового положення про атестацію

Члени атестаційної комісії

-

-

Атестація педагогічних працівників у 2023 р. проходила відповідно до чинного законодавства. Атестувалися Оксана Ємельянова та Тетяна Шумбарська, вихователі

Завдання 3.1.2. Створення атмосфери довіри, інформаційної прозорості, конструктивної співпраці між учасниками освітнього процесу та громадою

1. Здійснення планування роботи закладу та відстеження його результативності відповідно до Стратегії розвитку  

Директор

-

-

При формуванні плану роботи на рік враховуються заходи Стратегії розвитку ЗДО №8 на 2023-2027 рр.

2. Розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти

Директор

-

-

Наявне Положення про ВСЗЯО, розміщено на сайті

3. Здійснення самооцінювання якості освітньої діяльності 

Директор

-

-

У 2022-2023 н.р. проводилося за  напрямом ВСЗЯО «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти» - високий рівень (3,81 б.).

2023-2024 н.р. - «Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду»

4. Створення психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивне спілкування учасників освітнього процесу та сприяє формуванню їх взаємної довіри

Директор

-

-

За вивченням соціально-психологічного клімату в педагогічному колективі за методикою Коломінського більшість педагогічних працівників задоволені змістом та умовами праці, стосунками з колегами та дітьми, ставленням до себе керівництва закладу (директора, вихователя-методиста), їхнім стилем керівництва та особистими якостями. Підсумовуючи інформацію про задоволеність конкретними складовими морально-психологічного клімату, можна зробити висновок про сприятливий соціально-психологічний клімат в педагогічному колективі   

5. Оприлюднення інформації про діяльність закладу на відкритих загальнодоступних ресурсах

Директор

-

-

Інформація про діяльність закладу оприлюднюється на веб-сайті, зокрема на сторінці «Прозорість та інформаційна відкритість

Стратегічна ціль 4. Матеріально-технічне забезпечення

Операційна ціль 4.1. Забезпечення належних умов для навчання і виховання відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, технічних та педагогічних вимог

Завдання 4.1.1. Здійснення заходів щодо модернізації матеріально-технічної бази

1. Встановлення протипожежної сигналізації в ПРУ

Директор, завідувач господарства

248261,00

УКБ

Виконано

2. Проведення поточного ремонту в приміщеннях: частина коридору 1,2 поверху, приміщень групи №8, фарбування малих а

Директор, завідувач господарства

39 000,00

Працівники закладу

Виконано

3. Реконструкція пісочниць

Завідувач господарства

23900,00

Столяр

Виконано

4. Придбання телевізорів

Директор

-

-

Не виконано, у зв’язку із неможливістю фінансування придбання даних матеріалів відповідно до законодавства

5. Оновлення дитячих меблів

Директор

10950,00

-

Виконано

6. Осучаснення території закладу (ландшафтний дизайн, озеленення)

Завідувач господарства

-

Двірники

Виконується